8 Mayıs 2013 Çarşamba

Sadece Zenginler Zengin Olur



" Bizim Kazım Bu !! "

Gazetenin sayfasını okey yancılarının göreceği şekilde havaya kaldırdı , yüzündeki endişe olmasa boks maçında oynanacak raund'un sayısını gösteren kadınlara benziyordu..Kahvehaneyi 2 tur tavaf ettikten sonra yerine oturdu , beklediği ilgiyi göremeyince kendisinin duyacağı şekilde  hayıflandı . Haklıydı suratı mozaiklenmiş fotoğraf  Kazım'a aitti. Onu 2 kere görmüş her insan üzerindeki o iğrenç gömleği ondan başkasının giymeyeceğini bilir. Haber 3.sayfadaydı . Tam tahmin ettiğim gibi. Gazeteyi Rica ettim . Benim duyacağım şekilde hayıflanmaya başladı . Umursamadım . Yurdumun şairleri köşesinden bir kaç şiir okuduktan sonra habere dikkat kesildim

- Ankara cebeci sokakta içkili  bir grup arasında çıkan  tartışmada  katil zanlısı K.Z. , M.L. ve C.Z.'yi bıçakladı . M.L. olay yerinde hayatını kaybederken C.Z. yoğun bakıma alındı . Katil zanlısı K.Z. olay yerinin iki sokak ötesindeki bir pavyonda dansöze para takarken yakalandı .

" En az 25 sene yatar " dedi önceki hayatında ;Sultan Mehmet gemileri haliç'e indirdiği an bizans imparatoruna şer sesiyle " Osmanlılaaarrr geliyor "  dediğini düşündüğüm felaket tellalı adam !



Kahveden çıktım . Galaksi başıma yıkıldı . Ben elimi açıp "Flosch " derken . Kazım pezevengi poker suratıyla inceden sırıtmış ,elini masaya vurarak : " Royal Flosch " demişti. Donuma kadar kaybetmiştim . Sabaha kadar uyumayı denedim . İnsan ulaşamayacağı hayallere daldığı zaman melekler gibi uyur . O gece , kırmızı bir Mustang'in arka koltuğunda Shakira ile seviştiğimizi hayal ettim  . Arabanın muayene zamanı geldi , güneş kırmızı boyasını yaktı , Shakira yaşlandı... ama ben uyuyamadım .

Sabah ankara adliyesinin önünde simit yerken Kazım'ı bekledim . Mavi bir kamyonetten yanında 2 polisle indiğini görünce onu kıskandım   5 numara bozuk gözlerimle 3 yakın arkadaş gibi görünüyorlardı . Kazım , gri bir ceket ,kumaş bir pantolon ,akraba düğünlerinden kalma rugan ayakkabısı ile önümden süzülerek geçti. 2 kişiyi bıçakladıktan sonra pavyonda dansöze para takan o değilmiş gibi gururluydu .Adliyede işe başvurmak için temiz sicil kağıdı almaya çalışan kalabalığa kelepçeli elini kaldırarak barış işareti yaptı . Elimdeki simitle onu öldürmek istedim , Viyana kuşatmasında sonra bir unlu mamülün insanların onurunu kırdığı görülmemiştir . Ben öldürmek istiyordum , 10 tanesi 1 liraya satılan 2 günlük ankara simitiyle  bütün temiz sicil kağıtlarını kırmızıya boyamak istiyordum . Ulaşılamayacak bir hayali kafamda kurarken uykum geldi , esnedikten sonra Kazım'ın peşine takıldım .

Hakim ,daha Kazım yerine oturmadan ayağa kalkarak " Gereği Düşünüldü " dedi
Felaket tellalı geleceği görmüştü : " Sanığın 25 yıl hapsine karar verilmiştir "

Ayağa fırladım : " İtirazım var Hakim bey " dedim .  hakim nikah memuru değildi , Kazım da zorla evlendirilen aşık olduğum kız değildi . Ağzımdan çıkacak her söz beni de 4 duvar arasına götürecekti . Hakim Hulusi Kentmen edasıyla yumruğunu sıkan polisi geri püskürttü . İnsaniyet namına mı ? yoksa akşam karısına anlatacak ilginç bir anı edinmek için mi  ? bilinmez beni dinlemek istedi. Sözü aldım .

" Hakim bey , 14 senedir garsonluk yapıyorum. günlük sigara param ve kiram dışında geri kalan bütün paramı kenara attım . Yastığımın altına , yatağımın altına sakladım . Tamı tamına 3400 lira . 14 senelik emeğim . kefen parasının allah belasını versin . Emeklilik param , çocuğuma bırakacağım evin tapusu , altıma çekeceğim arabanın son taksiti . Tamı tamına 3400 lira . Bu Kazım yanıma geldi geçen ay , iş kuracakmış . Çim biçme makinesi satacakmışız . Ben parayı beşe katlıyacakmışım , o sattığımız evin hizmetçisine yedirecekmiş kendi payını . Olur dedim . Magma tabakasından çıkardığım bütün paramı bu dürzünün eline saydım . Şimdi diyorsunuz ki 25 yıl . 25 yıl daha yaşamayı düşünmüyorum Hulusi Kentmen abi " dedim .

Hakim yıllardır sakal çıkmasının yasak olduğu yüzünü avuçladı . Gereğini düşündü . Ayaktaydım, salondaki diğer insanlar benim boyuma kadar uzadılar " Yaz kızım Kazım'ın aldığı parasını iade etmesine karar verilmiştir ". Kpss'den 87 puan üstü aldığını düşündüğüm  kız ,  hakimin cümlesini  bilgisayara kazıdı .
Sevincim Kazım'ın kahkahasıyla bölündü : " Sucuk   kardeşim senin parayı  Ankara'lı Nuran'a taktım dün gece " dedi.
Nuran'ın dansöz olduğunu öğrenince cebimdeki 9 ankara simitini Kazım'a fırlattım . Tarih tekerrür etmedi , Kazım havada yakaladığı simiti yemeye başlarken gülüyordu . Öldürmeyi başaramayınca,ölmek istedim .

14 senem bir dansöz memesinde eriyordu .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder