22 Mayıs 2013 Çarşamba

Bu zamanın adamı



" Ceneviz elçisi Roman Riquelme huzurunuza çıkmak ister hünkarım "

Pencereden dışarıya bakıyordum , buraya nasıl geldim ? Sonuçta bu bir öyküydü ancak aklın da bir sınırı vardı ! Kalem bilmez bir hadsiz tarihi yazmamı istiyor , bir imparatorluğun kaderini benim beceriksiz ellerime bırakıyordu . Rüya değildi ! Rüya olsa hemen Megan Fox'un yanına uçar sokağın ortasında sevişirdim ,ancak uçmayı denesem de başaramayacağımı anladım ! Ben padişahtım ! 1.Sucuk Han !

Boğaz köprüsü yapılmamış , Pull and Bear , salaş t-shirt üretimine geçmemişti . Galatasaray'ın Hagi'yi transfer etmesine bile daha 600 sene vardı .. Bu devrin adamı değildim , gazete yoktu , Facebook yoktu , Cansu yoktu ! Arkamı dönmeden " Gelsin " dedim . Benden padişah olmamı istiyorsanız , 1.Sucuk Han'a merhaba deyin !

Elçi rengarenk eteğimi defalarca öptü . Tarihim iyidir , elimle "kafi" işareti yaptım . Gözlerini benden kaçırarak konuşmaya başladı . Çevirmenin dediğine göre Yeniçeri askeri Rodos'ta Ceneviz halkına zulüm ediyormuş . Onları uyarmamı istiyormuş . " Analarını sikmediğime şükredin " dedim . Çok sonradan Sadrazamım olduğunu öğrendiğim adam bana baktı . 16.yüzyıl ağzına büründüm : " Ceneviz halkı adabını bilecek , Yeniçeri mühürümdür karşı gelen cezasını çeker " dedim . Adam eteğimi öpüp çıktı . Sadrazam telaşlandı . Elimi sırtına atıp " Korkma oğlum Rodos modos kalmıyor zaten, ben artislik olsun diye dedim , biz ankara'ya yoğunlaşalım. yeni bir kurum kuruyorum başına sen geçeceksin adı TOKİ " dedim . O da eteğimi öpüp çıktı .
Sesimin yankılandığı sarayda canım sıkıldı , altından yapılmış tahtımı küçük parçalara ayırıp kuyumculara satmayı düşündüm . Bu zamanın adamı değildim .


Hava kararınca, odamı uyumam için hazırlayan adamları kovdum . Daha dün sabaha kadar Kuzey Güney'in 4 bölümünü arka arkaya izlemiştim, uykumdan eser yoktu . 600 küsür yıl geri gelmek , Padişah olmak umurumda değildi bu gece uyumayı düşünmüyordum . Sarayda gezmeye başladım . Girdiğim oda sakinleri ayağa kalkıyor ,gözlerini zevksiz halılara dikiyordu . Güzel kolonya kokularının geldiği bir odaya girdiğimde gözlerim bayram etti . Bu çağın en güzelleri : Kadınlar .  İçlerinden Cansu'ya çok benzettiğim bir cariyeyi yanıma çağırıp "çıktığın var mı ?" diye sordum. Yüzüme bile bakmadan beni övmeye başladı . Rüyadaymış gibi hepsini düzebileceğim gerçeği canımı sıktı .

Sigaranın icad edilmesine daha 380 yıl vardı . Bu zamanın adamı değildim .



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder