22 Nisan 2013 Pazartesi

Gelecekus Görerus



" 8 dakika sonra Nusret'te buluşalım sevgilim " .

Uyandım . Rüyamda duyduğum bu cümle kafamda dönmeye başladı  .3.şahıs olarak kendi sesimi duyduğuma emindim . Annemi aradım hemen hayra yordu . Rüyada kendi sesini duymak : para geleceğine işaretmiş. Basit bir falcı yorumuna kanmayacak kadar etkilenmiştim . Kül tablasındaki izmaritleri dudaklarım yanana kadar içime çektim , yüzümü kolonyalı mendille sildim .

"8 dakika sonra Nusret'te buluşalım sevgilim " .

cümle yol boyunca kafamda döndü . Sıra bana gelince vezneye kafamı eğdim .

" İyi günler muayene olmak istiyorum "
" hangi bölüme gelmiştiniz? "
" Rüyalarla ilgili bölüme "
" Öyle bir bölümümüz yok . Dahiliye var , Nöroloji var , Hariciye var "
" Dahiliye olsun "
" Ssk'nız var mı ? "  " Yok " " Bağkur var mı ? " "Yok " " Yeşil Kart var mı?" "Yok"
" O zaman 12 lira 75 kuruş rica edeyim . "

3 gün geçineceğimi düşündüğüm parayı vezneye bırakırken içim acımadı . Bu rüya tahmin ettiğim gibi bir rüya ise o sesin sahibi ben isem 12 lira 75 kuruşun amına koyayım !

Doktor derin derin nefes aldırıp sırtımı dinledi, elindeki tahta çubukları gırtlağıma kadar soktu . 12 lira 75 kuruşumdan sonuna kadar faydalanmak için sesimi çıkarmadım . Yüzüme bakarak masasına oturdu , bir sigara yaktı . Sigara paketinin üstünde : " Sakın sigara içmeyin " der gibi bakan doktora benzediğini fark ettim . Doktordu ama tıpkı filmlerdeki gibi sigara içiyordu . Şaşırdığımı anlayınca " Adıyaman tütünü bu tamamen doğal öyle Winstom gibi, Marlboro gibi zararlı değil  " dedi. Ortaokuldan sonra ekmeğinin peşinden koşmayı seçmiş arkadaşlarım gibi avunması ;en az sigara içtiğini görmem kadar şaşırttı . Uzun sessizliği ciğerlerindeki adıyaman tütününü öksürerek bozdu . Ağzına gelen bir parçasını tekrar yuttuktan sonra " Evlat organların mahvolmuş. tomografi çektirirsen ,birkaçının olmadığını görünce hiç şaşırma " dedi.

"Doktor bir rüya gördüm " dedim . dikkat kesildi . " kendi sesimden bir rüyaydı , 8 dakika sonra Nusret'te buluşalım sevgilim diyordum " dedim .

Telaşlandı , arkasındaki dolaptan bir kitap çıkardı . Kitabın üzerini kolonyalı mendille sildi. Ben sigara içtiğini gördükten  ve adıyaman tütününü övdükten sonra ,o kitabın rüyalar tabiri olduğunu zannettim .doktor latince bir sayfaya parmağını bastırıp ayağa fırladı . " Biliyordum " diye bağırdı . Üniversitede bir tez üzerine çalıştığından bahsetti :
GELECEKUS GÖRERUS . Sadece rüyalarda duyulan cümlelerden 1.tekil şahışlarının kendi geleceklerini görebileceklerinden bahsetti . Heyecanlandım , sigarasından izin istemeden bir dal alıp yaktım . Muayenehane duman altıydı . Karşımda başarısını seyreden bir doktor tırnaklarını kemiriyordu . Oturup cümle hakkında düşünmeye başladık .
1. 8 dakika sonra dediğime göre zaman benim için önemli hale gelecekti , bu cümleleri büyük patronlar kurardı.
2. Nusret , bir et lokantasıydı bütün zenginler oraya giderdi. Oraya gidiyorsam cebimde en az 400 lira ile geziyordum
3. Sevgilim vardı. Buluşuyorduk ve yemek yiyorduk .

Yüzümdeki gülümseme sabırsızlıkla bölündü. Doktorun yakasına yapıştım " Peki ne zaman , ne zaman olacak bunlar ne kadar kaldı ha söyle !! " dedim . Gözleri kısarak yanağımdan bir makas aldı . " Şanslı köftehor, azcık sabret " dedi. Muayenehanede kahkahalarımız yükseldi . Dışarı Çıktım

6 yıl sonra .

" 8 dakika sonra Nusret'te buluşalım sevgilim " dedim .

" Hahahha niye lan 8 dakika . Yine patron geç gelecek diye kaytarıyosun  değil mi şerrefsizzzz ! " dedi. gülüştük

Nusret diye isim taktığımız İskitler Esnaf Lokantasına doğru yürürken kurduğum cümleyi hatırladım . Başkası için değerli olan zamanı kaytarmak için kullandığımı , arkadaşıma gülelim  diye sevgilim dediğimi fark ettim  . Sigara paketinin üstündeki kızgın  doktora baktım , gözlerim doldu .

Patronun gelmesine 8 dakika vardı adımlarımı hızlandırdım .

7 yorum:

  1. beklentiler, sadece üzer.. ve hayat, isteyerek gerçekleştirdiğimiz dejavulardan ibarettir. bi de sucukcuğum; senin gözlerim doldu diye sonlandırdığın yazı okuyucunun (bk: kendim) yüzünde bi gülümsemeyle, ne güzel yazmış nan diye mırıldanmasına sebep olabilir (:

    YanıtlaSil
  2. hüzün yok ya da gözlerin dolması.. yaşamak zor ama hatırlamak çok eğlenceli. teşekkür ederim sema :)

    YanıtlaSil
  3. sucuk... gel bu postunu (seninkini değil, "bu" postu) www.maroon.com.tr de yayımlatalım ha, ne dersin? hamili yakinimdir diyeceğim yayımlanacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayımlansın tabi . İnsanlar sucuk görsün , bizim de arada sırada ofsayta düşmeyen golümüz olsun :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. sen bi de önceki postlarını oku.. Yüzde yüz dana sucuk.:))

      Sil
    2. epey bi gerilere gittim ama daha bitmedi :))

      Sil