18 Mart 2013 Pazartesi

Hiç Vapura Bindin mi? ... Bende.



         Tabanlarım yanana kadar koştum, boş olmasına rağmen sırtımda taşıdığım çantama küfürler ettim.. Aslında bütün suç ; hiçbir zaman başaramadığım halde  " bu sefer erken kalkacağım !  " dememdi. Hatta o kadar çok güveniyordum ki kendime ; Cansu: " Ne zaman buluşalım? " dediğinde  " Erken buluşalım , kahvaltı yaparız " demiştim . Aynaya bakıp , gözlerimdeki kararlılığı gördükten sonra gece geç saatlere kadar oturmam bile beni korkutmadı . " Ben istediğim zaman uyanırım ! " dedikten sonra uykuya daldım .
          Yavaş yavaş gözden kaybolan vapura bakarken bunları düşündüm . O vapurun içinde olmalıydım . Adı aklınıza geldiği zaman, kalbinizin daha hızlı çarptığı insanları düşünün . Cansu'yu düşündüğümde kalbimin yaptığı buydu . Hızlanmak !Muhtemelen üzerine boca ettiği ucuz parfümün kokusu şu an buluşacağımız kahvaltıcının sigara içilmeyen bölümünü ele geçirmiştir. Ben vardığım zaman o kokunun çoktan yok olacağını , karşılaşacağım manzaranın;
nefretini ,hızlı çarpan kalbime saplayan bir kadın olacağını biliyordum . Gözlerimdeki çapaklar , uzun süre uğraşmadıkça insana benzemeyen saçımı düşününce canım sıkıldı..Vapur limana yanaşmadan atladım , bir an önce hareket etmesi için insanların da benim gibi yapmasını bekledim . Ufak bir ihtimal dahi olsa beni affedebilirdi , yaptığım bu ayıbı onu çiçeklere boğarak kapatabilirdim . Bir çay satın aldıktan sonra , vapurun  ön kısmına geçtim ." Hadi kaptan , hadi daha hızlı !!" . Sözlerim çok uyumaktan gözleri şişmiş bir kadının dikkatini çekti. Bu kadınları bilirim , hayatları boyunca  dikkatlerini çekecek birilerini ararlar . Sadece bakarlar , düşünmediklerine bahse girerim . Bakışları beni rahatsız etmeyecek kadar umutluydum . İçtiğim çayın soğuk olması ve ezberimden okuduğum dualar dışında hiçbir şey düşünmüyordum . Kahvaltı salonuna girince ne yapacaktım ? " Cansu , kusura bakma ilk buluşmamıza seni çok sevmeme rağmen geç kaldım " mı diyecektim ? . Bu cümle kafamda dönerken , baş başa ilk buluşmamız olacağını hatırladım . Kadın da hatırladığımı anlamış olacak ki suratına bir tebessüm takındı. Kafasını  çevirip denizi izlemeye başladı . Benden umudunu kesmişti. İlk buluşmaya geç kalan birisinin , mazereti uyuya kalmak olan birisinin hak edeceği gibi o da benden umudunu kesmişti ! Biliyordum , bir insan her zaman başarısız olamaz . Şansı döner . Şansım dönebilirdi , kalbim bu kadar hızlı çarparken başarabilirdim . Geçen hafta tanıştığımız kütüphanede bana nasıl baktığını görseniz siz de başarabileceğime inanırdınız.  Hatırladıkça rahatlıyor , rahatladıkça hatırlıyordum . İnsandık sonuçta ve hatalarımızla meşhurduk
Cansu da bir insandı , kim bilir ne hatalar yapmıştı , belki hala pişmanlık duyduğu hataları, "keşke biraz daha erken kalksaydım" dediği günleri vardı . Boş bakışlarıyla martıları taciz eden kadına baktım , ondan öcümü alıyordum . Umudunu benden kesen ilk insan o değildi , ama pişman olan ilk insan o olacaktı . Evet Cansu'yu ucuz parfümünün kokusu geçmeden arayacaktım . Şu an dünyada en çok onu görmek istediğimden , biraz geç kaldığım için ömrüm boyunca azap çekeceğimden ve eğer beni affederse ilk buluşmamızda mutluluktan ağlayan bir çocuk göreceğinden bahsedecektim

Telefonu cebimden çıkardım . Rehberden " Geleceğimin En Güzel Anıları " nı bulup arama tuşuna bastım .
Telefon rehberime onu bu isimle kaydetmiştim. Bana nasıl baktığı görseniz neden bu isimle kaydettiğimi anlardınız!
Alo sesini duyar duymaz " Merhaba Cansu " diye bağırdım . Benden umudunu kesen kadın kafasını bana çevirdi, gözleri yuvasından çıkmak için can atıyordu . Bütün gücü elime aldım , vapuru nereye istersem oraya götürebilecek kadar kudretli hissettim . " Merhaba " dedi. Dikkat kesildim arkadan tabak-çanak sesi gelmiyordu , çoktan evine dönmüştür diye düşündüm . Oturduğum yerden kalktım
" İşte Cansu ! İşte bugün benden umudunu kesenlerle bir ovada karşılaştık ! çok zorlu bir savaş başlayacak birazdan ! Hatta  karşı tarafın bayrak taşıyanı şu an burada ,bana bakıyor.. kaybetmem için tanrıya yalvarıyor " dedim . Gözlerimi kadına diktim , çoktan kaybetmişti savaşı , gözlerindeki korkuyu hissettim . Gerçekten elinde bir bayrak olsa onu saklamak için neler yapacağını görmek isterdim !  Sözlerime devam ettim
" Ve Cansu! Tanrımız sensin , n'olur beni affet ! bugün o kahvaltıyı senin gözlerine bakarak yapmak için geçmişimdeki bütün güzel anıları verirdim ! Bana bir şans daha ver " dedim . Cümle kurmakta zorlanmasından etkilendiğini anladım . " Çok etkilendim senden Sucuk " dedi. Etkilenmişti , bilmiştim .Umudun olduğunu bildiğim gibi onu da bilmiştim ! " Ama ben evden çıkmadım " dedi.  Heyecanlandım , duymamdan konuşmasına kadar geçen 4 saniyede : onun da geç uyandığını , alarmının çalmadığını , otobüsünün bozulduğunu , evinin olduğu sokakta ihtilal ilan edildiğini , kahvaltıcıda yangın çıktığını, en güzel kıyafetinin kardeşi tarafından giyildiği için moralinin bozulduğunu  düşündüm . " Evet Sucuk senden etkilendim , ama bunu yapamayız . Yoksa seni kandırmış olurum " dedi . Güldüm . Gülünce kadın dehşete kapıldı . " Tamam kahvaltı yapmayız , kahve içeriz . Zaten ben de sevmem kahvaltıları " dedim . Sevmem için artık bir neden yoktu, zaten yıllardır kahvaltı yapmıyordum . " Sucuk, seninle ben yapamam . Senden etkilendim ama ayrıldığım sevgilime bir şans daha vermek istiyorum , sana randevu vererek hata yaptım özür dilerim " dedikten sonra telefonu kapattı .

Vapur limana yanaşınca inmedim , kadın gülerek indi... Bizler insandık sonuçta ve hatalarımızla meşhurduk.
Telefon rehberimden " Geleceğimin En Güzel Anılarını " bulup sildim ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder