20 Şubat 2013 Çarşamba

Erken Kaybetmeyeceğim



Yazamıyordum.

Dışarı çıkıp biraz hava aldım , sahil boyu yürüdüm , ahmak ıslatan yağmurun yarısı  sadece benim üzerime  yağdı . 6 kişi park meselesi yüzünden kavgaya tutuştu . Heyecanlandım, biriktiriyordum . Kafenin birine oturup ayran söyledim . Yan masadaki kız , karşısındaki çocuğun ellerine yapışmış ağlıyordu . Nutkum tutuldu , sabırsızlanıyordum . Ağızlarından çıkacak bir cümleye , bir kelimeye muhtaçtım . Kız , çocuğun ellerini bırakıp " Hoşçakal " diyerek masadan kalktı. Ayranı iptal edip ben de kalktım , eve doğru koşmaya başladım . Ahmak ıslatanın biriktiği bütün çukurlara eksiksiz girdim . Unutmamak için olayları kafamda tekrar tekrar yaşadım . Okullu bir adam , park yerinden arabalarını çekmesi için laf anlamaz 5 adama kibarca laf anlatmaya çalışıyordu . Laf anlamazlar adamı al aşşağı edip dövüyorlardı . Kafedeki kız, çocuğu terk ediyordu .
Neden ayrılıyordu ? ikisi de üzülüyordu . İyice hızlandım , yazacak bir sürü olaya tanık olmuştum .

Sırılsıklam halde masama oturdum . Kağıt bakındım , bulamayınca elime geçen ilk kitabın boş sayfasına aklımdan geçenleri yazmaya başladım :

Sevgili Cansu ,
Seni sevmek 5 laf bilmeze laf anlatmak gibi ! sonunda dayak yiyeceğimi bilsem de kibarlığımdan ödün vermeyeceğim , ve Cansu sana yemin ederim seni mutlu etmek için elimden geleni yapacağım , ayrılsak bile bir hoşçakalı çok görmeyeceksin bana , mutlu bile ayrılırız hatta mutluluktan ağlarız belki . Yeter ki önce birleşelim .


Kitabı duvara fırlattım , olmuyordu yazamıyordum . Söz konusu cansu'ya mektup yazmak olunca aklım duruyor , bütün anılarım piç oluyordu . Kapı çaldı . Kafam ıslak olduğu için saçlarıma kolay şekil verdim ,
onun geldiğini biliyordum , biz iki iyi arkadaştık , daha önce çoğu kez evime gelmişti.
" Hoşgeldin Cansu " dedim .
" Hoşbulduk kanka naber ? " dedi
" Ben senin kankan değilim Cansu ," dedim. Ağzındaki sakızın şiddetinden dediklerimi duymakta zorlanıyordu
" Öff alınganlığın üstünde yine . olum bugün noldu okulda . Akif vardı ya dil tarih'de okuyan "
" Akif'i bilirim . ne olmuş ona? " dedim
" Bana mektup yazmış ,defterimin arasına koymuş . istatistik dersinde buldum . Tüm sınıf okuduk ama ne güldük var ya!!!!  haahhahahaha , salak ya şiir felan da yazmış bana, halen gülüyorum aklıma geldikçe .Neyse boşver bu malı , Oluuumm asıl olayı kaçırıyosun . Berk bizim çocuklardan bugün telefon numaramı istemiş , buraya gelirken mesaj atmış ayyy çok heyecanlandım .benden hoşlanıyomuşşş. "

Yutkundum , sadece ağzımda birikmiş tükürük olmasına rağmen  lokma boğazıma takıldı . Konuşursam sesimin çatallaşacağını biliyordum . Cansu 5 kişiydi ve beni çok ağır dövüyordu . Kollarım ağırlaştı , canım ölmek bile istemedi . Kapıyı açtım . elimle gitmesini söyledim . Anlamadı . " siktir git " dedim.
" Noluyoruz ya , Sucuk ? kanka iyi misin ? " dedi. iyi değildim , son gücümle kolundan tutup dışarı attım .
Arkasını dönüp " hoşçakal !! " dedi. Ağlıyordum .  O neden ağlamıyordu ? .

Akif'i çok fazla tanımadığım halde mesaj atıp akşam  yemeğe çağırdım , onu en iyi ben anlardım . O da beni anlayacaktı . Çayları kaptığım gibi odaya girdim . Akif , Cansu'ya şiir yazmak için kullandığım kitabı yerden almış inceliyordu . " Sucuk ,bu kitabı okudun mu ? çok severim ben bu kitabı " dedi. Yüzü gülüyordu . sanki 5 saat önce 150 kişilik sınıfta mektupları okunarak dalga geçilen o değildi. Kitabın kapağına baktım . Çayı bıraktım , kibarlığımdan eser kalmamıştı . Akif'i kolundan tuttuğum gibi evden attım .
" Sucuk noluyor ne yaptım ben sana şimdi ?" dedi. Yine Konuşursam sesimin çatallaşacağını biliyordum ..
" Siktir git" diyebildim . Dediğimi ikilemedi .

Kitabın kapağında " Erken Kaybedenler " yazıyordu . Kaybetmek için çok erkendi ve ben kaybetmek istemiyordum .

Akif'i hayatımdan sildim , kitabı sattım , Cansu'ya da " Kanka nbr ya? geçen çok içmişim özr " diye mesaj attım. Kaybetmeyecektim !

3 yorum:

  1. Bu hikayelerin kitaplaşmış halini de okumak isterim.Başarılar..

    YanıtlaSil
  2. Çaresizlikten kaybetmemek mi ? Kaybolmuşuz , kaybetmek var oluşumuza çare değil. K/ayıbımız kendimiz,kayıbetmek yok.

    O bozuk türkçeli mesaj yerine 5 kişiyi alıp söyleseymiş bari . Yazmaya devam adam;

    Saygıyla,

    Aylak,

    YanıtlaSil