22 Ocak 2013 Salı

Gol Yemem Ama Sörf Yerim


Dün
sinemaya gittim . baktım ne zamandır sinemaya gitmiyormuşum 1 filme daha girmek istedim. Sinema biletlerinden haberiniz vardır .2.filme kaçak girdim , ticaretten bu zihniyetle kar edebilirdim. Kaçak girmek başlı başına bir endüstri olabilirdi. Çıkışta cebime kalan parayla yemek yedim , kasadaki kıza sarkıntılık ettim ."siz ne tavsiye edersiniz,ne yiyeyim?" ," sizin gibi güzel bir bayan bu yorucu işi nasıl kaldırıyor ? " sorularıma sadece " 12 lira 65 kuruş beyefendi " diye cevap verdi. Haklıydı , neredeyse yıllardır 'piç gülüşümü' doğru düzgün kullanamıyordum , piç gülüşüm, başlıbaşına bir sevişme endüstrisi olabilirdi ancak bu bloğu yazmaya başladığımdan beri piç gülüşümü unutur olmuştum . Canım sıkıldı alışveriş merkezinden çıktım, bir sigara içince kan şekerim düştü ,bakkala gidip bir çikolata almalıydım ama hangisini? O anda aklıma Rüştü geldi.
bir reklamda Rüştü " Gol yemem ama bir şey yerim ! " diyordu. O bir şey neydi? çıldırmak üzereydim bir türlü hatırlıyamıyordum, bakkala girince " rüştü'nün çikolatası var mı ? " dedim. Bakkal benim nasıl ciddi olduğumu anlayınca " kalmadı abi " dedi. Adını öğrenemeden bitmişti . Rüştü gol yemiyordu ama o çikolatadan yiyordu. Ağlamak istedim olmadı ... Dolmuş durağına kadar yürüdüm ,  durağın tabelasına elimle vurmak isterken yanlışlıkla bir taksiyi durdurdum . Hem durakta bekleyen  kıza hava atmak hem de taksicinin küfürlerinden sıyrılmak için taksinin arka koltuğuna attım kendimi. taksici "nereye ?" dediğinde .. zengin sesim ile " devam edin lütfen " dedim . Yüzüme bir tebessüm oturdu , ne zamandır zengin sesimi kullanmıyordum . Evet bu bloğu yazmadan önce zengin değildim ancak çok güzel zengin adam sesi çıkarabiliyordum , bloğu yazmaya başlamamla yok olması bir oldu .  Taksici çok saçma bir yolda devam ediyordu, gitgide evimden uzaklaşıyordum . Taksimetre 13 lirayı geçmeden taksiden indim . Nerde olduğuma dair en ufak bir fikrim yoktu.  Biraz yürüdüm etrafta nerde olduğumu hatırlatacak bir obje aradım .

Sokağın başından gülüşme sesleri geliyordu , gülünen yerde bela keder olmaz diye düşünerek gülen insanlara doğru yürüdüm . Yaklaşınca bir kız ve erkeğin olduğunu fark ettim ,muhtemelen sevgili olmalılardı . Erkek olan biraz yavşak hareketlerle, ben yanlarına varana kadar kızı defalarca öptü. Ulu orta bu tarz hareketler son yıllarda hiç hoşuma gitmiyordu .  "birader bir bakar mısın" demek üzereyken beni fark eden kız bir çığlık attı . Şok olmuş gibi ellerini yanaklarına götürdü . Bir kaç adım uzaklaştı . Erkek olan bana doğru dönünce donduk ! yarım dakika bakıştık . Karşımdaki bu çocuk bendim ! Ellerini inceledim ,ayakkabısına baktım.  6-7 yıl önceki Sucuk ile karşı karşıyaydım . İnanın samimiyetimle söylüyorum aynada görünen sizden daha zayıfsınız! " ayna biraz kilolu gösteriyormuş " dedim. " efendim abi? " dedi. Deli gibi korkuyordu, kız çoktan toz olmuştu.
" Sucuk sen misin ? " dedim . " benim abi. sen de ben misin şimdi ? " dedi.
İnsan geçmişini sevmez, mutlaka geleceğin daha güzel olacağını düşünür .
"üniversiteye başladın mı ? " dedim. Gelecekteki halinden zarar gelmeyeceğini anlayınca rahatladı .
Nerdeyse nasıl yapıldığını unuttuğum piç bakışımla bana bakıyordu,zengin sesiyle " lise 3 deyim şuan " dedi. " Hayırdır Sucuk? benide mi sikeceksin ? " dedim. Bozuldu,suratındaki ifadeyi silerek " Kusura bakma abi alışkanlık " dedi.   Ona acıdım , biraz önce yanımızdan kaçan kızı da biraz düşününce hatırladım , bir kahkaha attım . " O kız vermeyecek boşuna uğraşma keriz " dedim. Şaşırdı , durduramıyordum kendimi hayatımın en güzel anıydı  hiç bu kadar eğlenmemiştim . " Zengin olacağını düşünüyor musun? " dedim . " Zengin olacağım abi " dedi . Bir kahkaha daha patlattım ,gözümden yaş geliyordu ama durduramıyordum kendimi .
 " Yaz ,sayısal lotonun sonuçlarını veriyorum " dedim . Eli ayağına dolandı çantasından defter çıkardı cebindeki kalemi hazırladı . Heyecanla gözlerimin içine bakıyor, hızlı hızlı nefes alıyordu . " Yaz , benden bir sik olmaz " . Suratıma baktı ,yine dalga geçtiğimi zannetti . Bir tokat patlattım ,elindeki defteri alıp dediğim cümleyi aynen defterine yazdım . Anlayıp üzülecek kadar bile aklı yoktu .  Dediğim gibi, ortak noktanız geçmişte kalan birisiyle çok zaman geçirmek istemezsiniz bu kişi kendiniz olsa bile.
" Sucuk benim çok acil bir işim var ,nakitim de kalmamış bi 20lik versene borç ben sana veririm" dedim.
Bir an önce gitmemi ve bu rüyadan uyanmak istiyordu . cebindeki son 10 lirayı bana verdi . Hiçbir şey demeden arkamı dönüp ilerledim , benim gidişimi izlediğini biliyordum . Çünkü ben gidenleri çok iyi izlerdim .

Arkamı döndüm, üzüldüğünü görünce içim parçalandı . El sallamak için elimi kaldırdığımda yine yanlışlıkla bir taksiyi durdurdum . Hem Sucuk gelecekteki halinin zengin olduğunu düşünmesi için ,hem de taksicinin şerrinden korunmak için taksiye bindim .

Taksi giderken arkamı döndüm, gülüyordu. Mutluydu .
 İçime bir ağlamak oturdu, geçmişimden 10 lira uzaktaydım .   



Not: Bugün "Sucuğun Yeri" 1 yaşına girdi . Yazdığım için çok iyi hissediyorum kendimi . Sigaradan , orgazmdan , ıslak hamburgerden , çaydan bir farkı yok benim için yazmanın.
Yazdıklarım kadar umutsuz değilim .. hayat uzun. belki güzeldir :) okuyan herkese çok teşekkür ediyorum ..yazıyorsam beni anladığınız içindir . sevgi ile - Sucuk .

7 yorum:

  1. nice seneler olsun.

    taksiler güzel yerlere taşısın karmaşık ruhunu.

    sevgi ile,
    luna.

    YanıtlaSil
  2. Luna , bu melankolik yazılara en güzel günümüzü kutlar gibi yorum atman bana kötü gün dostlarını hatırlatıyor , dostların en yücesi

    yazan insandan korkmuyorum ,iyi ki varsın ,eyvallah

    YanıtlaSil
  3. tüm hayatın tek bilete iki film tadında olsun.
    o kadaaar yaz ki tuşların üzerindeki harfler yok olsun.

    çok sevilesi blogunuzu, çok seviyoruz (neden çoğul olduysam)
    akrostiş bile yazabilirim, o kadar!
    piç gülüşünüz yüzünüzden eksik olmasın efem.

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Nice seneler senin yazman bizim de okuyabilmemiz dileğiyle teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Geç geldim şu yorum kısmına ama nice yıllara diyelim :)

    YanıtlaSil
  6. Nice senelere, nice güzel yazılara diyelim.
    Bence sucuğun bir de kitabı olmalı.

    YanıtlaSil