23 Aralık 2012 Pazar

iyi bok yedim


suratım büzüştü,içim burkuldu ,özdemir asaf gibi bir şey oldu ,ölmek gibi bir şey oldu . Ağlayamadım , ağlasam yaprak kıpırdardı , pastırma yazı başlardı ,balkanlardan baş sağlığı dalgası gelirdi . Fön rüzgarları sadece saçımı sevindirirdi. Ağlasam, deniz okyanusu kıskanır gider hıncını göllerden çıkarırdı, ama  hazar gölüne  sadece laf atabilirdi . Ağlasam halk ekmeği kuyruğunda insanlar tatlı bir muhalefete başlarlardı , hayatında ilk kez okulu kıran bir çocuk akşam annesinin yüzüne bakamazdı , ağlasam 97 senesine geri dönerdim her şeye en baştan başlardım , ağlasam karakollar gerçekten karanlık olurdu ,karakollar gerçekten karanlık yerlerdi. ama eğer ağlasaydım duvarları beyaz olmazdı , ağlasam en güzel müzik türü diye bir şey olmazdı ,insanlar müzik diye şiir dinlerdi , nazım hikmet arabesk yapıyorsa , cemal süreya fantezi yapardı . Ağlasam mahallemden çöp arabası tam uyuduğum saatte geçmezdi ,kapımı çalardı müsaitsem geçerdi . Ağlasam komşumuz iran değil  italya olurdu , aramızda bir denizin lafı olmazdı ,italyanca bonsuar derdim onlarda aleyküm selam derdi ,yine biz kaybederdik. Ağlasam hepimiz militan olurduk , yer altına girerdik , osmanlının unuttuğu lağımcılarla karşılaşırdık ,hal hatır sorardık sonra içimizden en devletlisi tokat atardı önüne çıkana "neden viyanayı alamadık neden ? " derdi tam ağlayacaktım ama ağlayamadım . Ama ağlasaydım kitapları, süper marketlerde 2.5litre kolanın üstüne koli bantıyla yapıştırırlardı . ben gider satın alırdım . kolayı içmezdim , kitabı okumazdım ,ona "kimi seviyordun bir daha söyle ?" derdim . tam cevap verecekken koli bantıyla ağzını bantlardım . Ağlasaydım bıyıklarımı keserdim, müdür lisesine buyur ederdi . dersimi dinler  sonra büyük adam olurdum . Ağlasaydım bütün sevgililerim de beni severdi. Ağlasaydım adriyatik gibi havalı isimler hep yanımızda olurdu . Ağlasaydım en güzel arkadaşım "ne güzel konuşuyorsun " derdi. Ağlasaydım sen " ne güzel konuşuyorsun " derdin . Ağlasaydım ben " bir sik anlamıyorsunuz " derdim . Ama ölmek gibi bir şey oldu özdemir asaf evin salonuna geldi "neden ağlıyorsun ?" dedi.

ağlasaydım sanki biz, bir olacaktık . ağlamadım

2 yorum:

  1. her zamanki gibi çok güçlü. yazdıklarınızda mana var.

    izninizle yazılarınızdan birkaç alıntı yapıp blogumda paylaşmak istiyorum. blogunuzu gerçekten okumayı seven, ağız tadı gibi kelime tadı da bana yakın olan kişilerin keşfi için. paylaşmak güzeldir bazen.

    sevgi ile,
    luna.

    YanıtlaSil
  2. Sormanıza bile gerek yok , gurur duyarım .saygı ve sevgilerimle .sucuk

    YanıtlaSil