13 Aralık 2012 Perşembe

Cengiz'i tanımıyorsanız geç kaldınız,öldü.


Öylece duruyorduk . hayatımızın, gözümüzün önünden geçtiği bu filmde yapımcılığı cengiz ile paylaşmak benim için onurdu..  kardeş değildik. aynı mahalle, aynı okul ,aynı şehir dahil hiç bir ortak yönümüz yoktu . "olmaması için ellerinden geleni yaptılar " dedi.  aklımdan geçenleri mi okuyordu?. 
" ne dedin anlamadım " dedim. uzun süre susunca korktum ,  aklımı okuyan bu adam x-men değilse adı batsın bir üç harfli olabilirdi. uzun süre korktum .onun hakkında kötü bir şey düşünmemek için kafamda  çarpım tablosunu 2x1=2 den başladım . "1x1=1 den neden başlamadın ? " dedi.  haklıydı . 
"kusura bakma cengiz, 1 etkisiz eleman olduğu için ordan başlamadım "
" doğru konuş lan ! allah 1 dir ,o da mı etkisiz? " diyip bir tokat yapıştırdı . ona karşı mahçuptum , müebbet yanlızlık cezasına çarptırılmış birisinin dogmasıyla istemeden dalga geçtiğimi düşündüm .
" öyle düşünme sucuk seni çok severim sen bir tanesin " dedi. 
"cengiz n'olur aklımı okuma kardeşim yeri geliyor kafamda angela merkel ile nasıl seviştiğimi düşünüyorum  " dedim . 
"ulan o kadın 75 yaşında değil mi lan ? pislik herif " dedi, midemiz bulanmıştı , cengiz yine beni yanlış anlamıştı ,onunla en ufak bir ortak yanımız yoktu ,ancak insandı , bizler insandık sonuçda .
" cengiz ne diyorsun ulu orta ? ben onun gençliğine tecavüz ediyorum 1973 deki haline " dedim.

sonra sustuk , aklıma angela merkel düştü, sene 1973. cengiz bana bakıp hafif güldü, göz kırptı , ben utandım .yalnızlık sadece cengiz'e mahsustu , yalnızlar sevimlidir, en boktan espriye gözlerinden yaş gelene kadar gülerler  ,ayrılırken  "görüşürüz kendine iyi bak" dediğiniz zaman  kendilerine iyi bakarlar ve mutlaka görüşürsünüz, yalan söylerler , sizle bir kez daha görüşebilmek için çılgınlar gibi yalan söylerler , bu hayatta ne yapmışsanız yalnızlar da onları yapmıştır . tek farkınız vardır ; sizler bunu yaparken kendinizi mutlu ederken , onlar sizi mutlu etmek için yaparlar . bahçenizde kemik atmanızı bekleyen, golden köpeğinin dile gelmişidir yalnızlar .. korkmayın hiç biriniz yalnız değilsiniz. yalnız olan cengiz . 

"sahi sen neden ceza yedin ? " dedi. 
" yanlış anlaşılmaktan müebbet yedim kardeşim " dedim .  

hakim girince ikimizde ayağa kalktık , cengiz hakime bakıp gülümsüyordu . hakim :
"çocuklar hazır mısınız? " diyince cengiz bir kahkaha patlattı . soru kalıplarına kahkaha atacak kadar yalnızdı cengiz.
" hakim bey nasıl oynanıyor bu oyun ? " diye sordum . 
" sen benimle alay mı ediyorsun ne oyunu ! cezaevinin kurallarını yerine getiriyoruz, ikinizden birisi bu dünyaya gereksiz fazla . çok fazla yalnız var .cengiz'in ölmesi lazım . ayrıca ...şey ...sen neden ceza yemiştin sucuk?" dedi hakim 

" hakim bey yanlış anladınız oyun derken öyle demek istemedim rulet diyince bende şey sandım kusura bakmayın " dedim , hakime karşı mahçup oldum . 
"uzatma be adam neyden ceza yedin söylesene? " dedi  .
" yanlış anlaşılmaktan müebbet yedim hakim bey " dediğimde cengiz bir kahkaha daha attı. 
hakimin fazla zamanı yoktu eline makineli tüfeği alarak kuralları kısaca açıkladı
"evet arkadaşlar kurallar çok basit rus ruletinin aynısı ancak bu silahla oynanıyor , bunun adına kazanan rulet diyoruz .şimdi 1. kim başlamak ister " dedi. 

"hakim bey " diyerek ayağa kalktım . " 1 etkisiz elemandır cengiz kardeşimle beraber 2. olmak isteriz " dedim . hakim sinirlendi ,bize ayıracak fazla zamanı yoktu . " çok biliyorsun sen . başla lan " diyip tüfeği elime sıkıştırdı 
yanlış anlaşılmıştım ,mahçup oldum . makineli tüfeği alnıma dayadım .

tetiği çekince bir alkış kıyamet koptu , cengiz ölene kadar güldü. 

kazanan ruletinde 1. olmuştum  , 1 etkisiz elemandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder